top of page

Méér dan Japanse gastvrijheid alleen bij CNB Enterprises



De leden van bedrijvenvereniging Beverkoog werden donderdagmiddag 23 mei deelgenoot van de uitzonderlijke gastvrijheid van CNB Enterprises. De jaarlijkse voorjaarsborrel werd gecombineerd met een bedrijfsbezoek aan CNB Enterprises. Het team van Daniël Boesten hanteert daarbij de Japanse filosofie ‘Omotennashi’. Alle gasten werden in de watten gelegd met vriendelijkheid, oprechte aandacht, lekkere hapjes (onder andere sushi en yakitori spiesjes) en heerlijke drankjes!


Hendrik Goeman Borgesius (voorzitter Beverkoog) bedankte in zijn welkomstwoord gastheer Daniël Boesten voor de warme en overweldigende ontvangst. Daarnaast bracht hij als trotse ‘vader’ het heugelijke nieuws dat de eerste pasgeboren vogels zijn uitgevlogen uit de Beverkoog nestkastjes. Daarna vroeg hij Daniël (directeur CNB) het hemd van zijn lijf over het prachtige bedrijf CNB Enterprises. Daniël: ‘Wij zijn erg trots op ons mooie familiebedrijf dat ooit gestart is met de verkoop van het bij iedereen bekende Tijgerbalsem. We doen nog steeds in traditionele gezondheidsproducten zoals Chinese hoestsiroop. Maar het was in die tijd lastig om zaken te doen met China, vandaar dat we onze focus verlegden naar Japan. Daar ligt ons hart. Ons bedrijf wordt gedreven door passie, niet alleen door winst. Wij streven ernaar om relaties te laten groeien, niet alleen transacties. De laatste jaren is CNB hard gegroeid met inmiddels 24 medewerkers op de loonlijst en een eigen designafdeling en serviescollectie: de Tokyo Design Studio. De creatieve uitwisseling tussen Japan en Nederland gaat eeuwen terug. CNB Enterprises houdt interculturele samenwerking gaande door een unieke draai te geven aan traditionele Japanse patronen en serviesontwerpen. CNB Enterprises is tegenwoordig marktleider op het gebied van Oosters serviesgoed en levert aan gerenommeerde warenhuizen in de hele wereld, zoals Galeries Lafayette in Frankrijk, Kaufhof in Duitsland en dichtbij huis de Bijenkorf.’


Na de enthousiaste presentatie van Daniël kregen de gasten een inspirerende rondleiding door het pand en werd er ouderwets genetwerkt in de showroom, aan de bar en op het terras van CNB. Er is een Japans gezegde: ‘me de taberu’. Dit vertaalt zich als ‘eten met je ogen’. Bij het genieten van een maaltijd wordt het zicht op het eten net zo belangrijk geacht als smaak en geur. Eten moet een feest zijn voor alle zintuigen. Deze gedachte blijft de leden van de Beverkoog bij na het geslaagde bedrijfsbezoek aan CNB. De voorjaarsborrel werd er een om nooit meer te vergeten met dank aan het team van CNB.


CNB Enterprises in vogelvlucht

Van een kleine winkel in Amsterdam in de jaren 70 is CNB Enterprises uitgegroeid tot een wereldwijd opererend groothandelsbedrijf. Het merk is ontstaan vanuit een liefde voor de Japanse cultuur en opgezet met Nederlands ondernemerschap. Het familiebedrijf combineert kennis en gebruiken uit verschillende culturen en heeft loyaliteit, kwaliteit en duurzame zakenrelaties hoog in het vaandel staan. Het huidige CNB Enterprises is marktleider en opereert in drie divisies: Home & Living, Restaurant & Kitchen en Healthcare. Sinds 2010 ontwerpt en ontwikkelt CNB Enterprises het wereldwijd gedistribueerde serviesmerk Tokyo Design Studio. Een merk geïnspireerd door de Japanse cultuur en geroemd om zijn verfijnde eigentijdse ontwerpen en hoge kwaliteitsnormen. CNB levert alle benodigdheden en producten voor de Oosters geïnspireerde keuken.

 



Kommentare


bottom of page