top of page

healthcare

Openbaar·70 leden

ITIL 4 Foundation leren met duidelijke uitleg

Sinds kort ben ik bezig met het oriënteren op ITIL 4 Foundation. In mijn werk kom ik steeds vaker termen tegen zoals service value en service management. Hoewel ik er iets van begrijp, merk ik dat de samenhang soms ontbreekt. Vooral de Service Value System vind ik lastig om goed te plaatsen. Ik wil niet alleen definities kennen, maar ook begrijpen hoe alles met elkaar verbonden is. Zelf leren uit losse documenten voelt voor mij wat rommelig. Ik zoek vooral een duidelijke uitleg met structuur. Het liefst iemand die het stap voor stap kan toelichten. Daarom vraag ik me af hoe anderen dit hebben aangepakt. Wat hielp jullie om ITIL 4 beter te begrijpen?

12 weergaven
Billie Nikelson
Billie Nikelson
9 uur geleden

Die behoefte aan structuur herken ik heel goed vanuit mijn eigen ervaring. Voor mij was het belangrijk dat de uitleg logisch werd opgebouwd. Ik wilde begrijpen hoe ITIL 4 kijkt naar waarde en samenwerking tussen IT en business. Tijdens mijn zoektocht kwam ik uit bij training met een ervaren trainer, waarbij de kernbegrippen rustig werden uitgelegd. Vooral de toelichting op de Service Value Chain gaf mij meer overzicht. Het hielp om de theorie beter te plaatsen binnen dagelijkse IT-werkzaamheden. Ik merkte dat vragen direct konden worden besproken. Daardoor werd alles minder abstract. Ook het tempo voelde prettig en goed te volgen. Na afloop had ik een duidelijker beeld van ITIL 4 Foundation. Dat gaf mij meer zekerheid in gesprekken op het werk.

bottom of page